alt„Cijela istina o zdravstvenom odgoju“ naslov je tribine održane 7. ožujka u Domu kulture u Đakovu u organizaciji đakovačkih župa Svih svetih i Dobrog pastira. Nakon prikazanog filma "Kulturalna revolucija", o temi, odnosno četvrtom kurikulumu zdravstvenog odgoja, govorili su prof. dr. sc. Vladimir Dugalić i mr. sc. Mladen Milić, a Josipa Hrehorović pojasnila je kako se prema četvrtom modulu odnose roditelj u đakovačkim školama.

Crkva nije protiv zdravstvenog odgoja, naglasio je prof. dr. sc. Dugalić, već je protiv predloženog programa nasilno uvedenog u škole. Četvrti modul Zdravstvenog programa želi riješiti posljedice maloljetničke trudnoće i spolno prenosivih bolesti bez da riješi uzrok tih problema.

„Jedan vjernik bi trebao biti protiv ovoga rješenja jer bez vrijednosne orijentacije prema ljubavi, braku i obitelji nema kvalitetnog rješavanja navedenih problema“, naglašava Dugalić te ističe siromašnu antropološku podlogu programa. Seksualnost se ne može reducirati na biologiju i stjecanje vještina, pojašnjava te doneseni kurikulum smatra manipulativnim, ali i uvredljivim za roditelje. Zdravstveni odgoj zahvaća mladog čovjeka od 9 ili 10 godina, a to je vrijeme formiranja osobnosti, oblikovanja seksualnog identiteta i nije svejedno na koji način će on biti usmjeren jer je to sredstvo i znak međusobnog odnosa, temeljni faktor ljudske socijalizacije. „Sporna jest i rodna ideologija, no sve to vodi jednom drugom cilju“, naglašava predavač zaključujući: „Zdravstveni odgoj  nije samo pitanje hoće li  djeca biti obučena vještinama i hoće li im se dati lažno uvjerenje o mogućem ´sigurnom spolnom odnosu´. Neće se riješiti posljedice, neće ni uzroci, djeca će biti krivo odgojena, a sve to zapravo vodi ka dugoročnoj političkoj strategiji dekristijanizacije društva, koja je još puno opasnija“.

alt„Spolni odgoj – put u totalitarizam“ bila je tema predavanja mr. sc. Milića koji je podsjetio na tajno, „konspirativno“ uvođenje zdravstvenog odgoja. „Radi se o budućnosti naše djece, ali i promjeni paradigme civilizacije“, rekao je Milić i naveo samo neke sporne elemente – spolnost je izdvojena iz cjeline čovjeka kao osobe; kroz govor o kontracepciji u cijelom kurikulumu, a ne samo u četvrtom modulu, provlači se činjenica da je dijete nešto od čega se treba štititi; krši se temeljno pedagoško načelo postupnosti, pa je predviđeno djeci od deset godina govoriti o materiji primjerenoj starijim uzrastima; a ne smije se zaboraviti ni vrijednosno usmjeren odgoj, naglašava predavač istaknuvši kako se učiteljima konstantno sugerira da ne smiju reći svoj stav, koji je temelj svakoga odgoja, već samo treba iznositi činjenice. "Roditelji i učitelji su shvatili, a Crkva samo podržala obranu temeljnih ljudskih vrednota i ljudskih nastojanja oko brige za odgoj vlastite djece", kazao je Milić i dao mogućnost kršćanskog odgovora  –  odgoj djece vlastitim primjerom, nastojeći spriječiti samoodgoj.

„Ako ispravno odgaja kršćanin može mnogo, čak i više nego što misli, može odgojiti snažnog pojedinca, osobu, ali mora imati potporu sustava. Ako svi sustavi izigraju taj pokušaj ostaje Crkva kao zajednica onih koji svoju slobodu usmjeravaju ne prema ropstvu, nego prema istinskoj slobodi, prema vjeri, nadi i ljubavi“, zaključio je Milić svoje izlaganje, a tribina je nastavljena diskusijom. M. Kuveždanin (foto: A. Banović)